Dwa magiczne słowa

Dosłownie przed chwilą wróciłem do domu, ze spotkania z jednym ze swoich kumpli. Pogadaliśmy o wszystkim, piłce nożnej, filmach, standardowo na koniec zeszliśmy na tematy muzyczne (zabawne, zawsze poruszamy ten temat, mimo że zazwyczaj kończy się to kłótnią). Nagle podniecenie mojego kolegi sięgnęło zenitu, zaczął mi opowiadać o swoich wrażeniach z koncertu Braci Figo Fagot. Był naprawdę podekscytowany, więc słuchałem uprzejmie ani myśląc  o tym, żeby się z niego wyśmiewać czy drwić.  Kolega opowiadał o tym, że kupił sobie ich płytę słucha jej codziennie, wrzuca ich piosenki na Facebooka, „bo trzeba lansować taką zajebistą muzę” po pół godzinie słuchania na ten temat, postanowiłem się włączyć do rozmowy i naprawdę grzecznie i kulturalnie, bez drwiny czy jakiejkolwiek złośliwości zapytałem:

-A skąd taka miłość do Disco polo ? zawsze tylko Hip hopy i Rapsy ?

Jego reakcja była natychmiastowa, zaczął się  zapowietrzać, twarz mu nabrzmiała myślałem, że wybuchnie, ale tylko odpowiedział pytaniem na pytanie (tonem dosadnym mało kulturalnie):

-Jakie kurwa Disco polo ? ( coś tam mówił jeszcze ale już nie zarejestrowałem tego)

Więc i ja odpowiadam (z trudem utrzymując powagę, ponieważ ten nagły atak wstydu rozbawił mnie nieco, w końcu znamy się od lat, wiele razy opowiadał upokarzające historie ze swojego życia i nigdy się nie wstydził, a tu nagle dwa proste słowa wywołują w nim tyle emocji).

– No normalne Disco polo, w końcu stary od pół godziny opowiadasz mi o tym ile radości daje Ci ta muzyka, o tym że słuchasz jej codziennie, więc pomyślałem że lubisz (drugi raz użyłem tych przerażających słów) Disco polo.

On na to (nadal mało kulturalnie i chyba jeszcze bardziej dosadnie niż wcześniej) :

– To nie jest kurwa Disco polo i gówno się znasz. (podsumował zgrabnie)

Może to i ja gówno się znam, ale to on był czerwony jak burak i wściekły jak osa. Na szczęście jak zwykle na koniec się dogadaliśmy, ale fascynujące jest to ile wstydu i agresji mogą wywołać dwa pozornie zwykłe słowa. Myślę, że ciąg dalszy nastąpi,J ta historia wydaje się całkiem niezłym wstępem.

Leave a Reply

